staaystroongg.blogg.se

Jag är en tjej på 15 år som bloggar om min vardag

Tisdag - solarium

Kategori: Allmänt

 
Tjatja
 
Tro det eller ej men idag har jag för första gången i mitt liv provat på att sola solarium! Först tänkte jag att där i lägger jag mig aldrig men efter att Matilda solat och jag sett att det faktiskt inte såg så otäckt ut provade jag också på, endast i 6 minuter dock men endå! Och absolut är detta något jag skulle kunna göra igen men inte för ofta! Ni har väl hört om all skit som kan komma om man solar för mycket? Uch tänker inte ens rabbla upp allt.
 
Men jag tänker att eftersom våran kropp behöver sol och solljus för att må bra och under vinterhalvåret så är det ju en ganska brist på detta ibland.. så tror jag det kan vara bra att sola lite, men kanske inte mer än 3 gånger ungefär och inte längre än 5-10 min. Läste att om man inte solar mer än 5 gånger på ett år och inte längre än 15 minuter höjjs inte risken med hudcanser? Man ska inte tro på allt man läser men ni förstår.
 
Solar ni solarium eller har provat någon gång?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: