staaystroongg.blogg.se

Jag är en tjej på 15 år som bloggar om min vardag

*STOLT*

Kategori: Allmänt

 
 
Idag var hovslagaren här och jag hade väl förberätt mig på det värsta, hahaha nä skojja! Men eftersom vi inte lyft bakbenen på Rayola så mycket och nu skulle hovslagaren göra det så det var klart det var lite spännt eftersom jag inte visste riktigt hur Rayola skulle reagera.. Men det förvåna mig hur snäll hon faktiskt var! Såklart det var lite ovant och hon drog med benet några gånger och kika lite men sedan var det över och hovslagaren kunde liksom stå med hennes ben och värka hoven. Kändes riktigt skönt faktiskt med tanke på att hon inte är ett år än men endå var såhär duktigt.
Måste även berätta att allt rullar på.. Vi har varit ute och gått små promenader upp till skogen/genom skogen med Tisse och Fix vilket har gått bra. Sedan är det inget problem med att stå uppbunden/borstas eller ha schabrak på sig. Nu har jag även börjat ta slangen och spola lite, inte på hennes ben än utan vid sidan av. Det tyckte hon var lite otäckt men desto tidigare man börjar desto lättar blir det eftersom hon hela tiden växer och desto större hon blir desto ''starkare''. Så en stor tummeupp till fin Rayola, verkligen jätte nöjd med en sådan fin häst som hon är!! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: